dinsdag 19 juli 2016

18 juli 2016 Bijzondere verjaarsvisite!

We verlaten het mooie Navplion en z’n minder fijne haven (veel te hete betonnen afmeerkade, rioollucht en betrekkelijk open naar het noorden) en varen op de motor richting Khaidhari, een beschutte baai een mijl of 15 verder. Onderweg pakken we weer een Steno (afkorting of doorgang?) bij Tolos. De doorgang laat zich niet eenvoudig zien en ook nu weer blijkt hoe handig zo’n plotter is. We zouden er anders zo voorbij varen. Op zee is het nog heerlijk koel, maar bij de invaart van de baai komt de landhitte ons in al z’n hevigheid tegemoet. Kort daarna blijkt er gelukkig een tochtwindje door de baai te staan en is het uit te houden onder ons groene landbouwfilterdoek. Zwemmen dus. ’s Avonds komen Herman en Juliëtte op verjaarsvisite. We zien een boot vol stoere blonde dames in onze buurt afmeren. Als ze nog een keer moeten ankeren en weer langsvaren roept Mary of ze een ererondje doen. Ik vraag Mary of zij dit bij wijze van cadeau geregeld heeft. Wij eten aan boord en de meiden gaan naar de wal. Na wat geroep heen en weer vraag ik of ze vanavond nog een borrel lusten. Mary kon het niet geloven, maar ze komen uiteindelijk in het pikkedonker toch aanvaren in hun dingy. Ik kan natuurlijk niet voor me houden dat ik het op prijs stel dat ze mijn 65e verjaardag onvergetelijk maken met hun aanwezigheid. Direct uit volle borst zingen natuurlijk. Eerst een drankje en dan een foto om mijn zeilmaten te plagen. Moet je 65 worden om 6 blondjes aan boord te krijgen? Ze zijn blond, maar tegelijk ondernemend en stoer. Ze varen als team al een aantal jaren een paar weken op allerlei plekken in de Med en zijn van plan in 2018 de Heineken Regatta te doen. Ik wordt gevraagd als adviseur sponsoring. Het wordt dikke pret en ik heb inderdaad een heel memorabele verjaardag.

1 opmerking:

  1. Nou dat ga je nooit meer vergeten met die jonge blommen. Nog van harte. Groet uit Duitsland van Jaap en Dian

    BeantwoordenVerwijderen