maandag 14 oktober 2013

12 oktober 2013 Eten in de kuip met een hete kaapwind

Gisteravond veel lol gehad samen met Bart en Berna. We borrelen bij ons aan boord en zijn perplex over de wind, die steeds maar in kracht toeneemt tot wel windkracht 8 in de haven. Een bui boven Crotone wil maar niet van de kust afkomen en blijft groeien. Het is onwaarschijnlijk warm. Ongemerkt snel wordt het tijd om te eten. Bart en ik springen op de fietsen en gaan naar het eetboutiekje dat Mary en ik gisteren al ontdekten. De wat gezette juffrouw van gisteren was er nu niet en we werden te woord gestaan door een mooie Italiaanse dame. De conversatie verliep weer met handen en voeten. Mangare por quattro persone, pesche y poco pasta. Ze stond wat te stuntelen en ik gebaar, met verwijzing naar dikke dijen, of die dikkere collega er niet is. Nee nu niet. Maar 5 minuten later stapt ze de zaak binnen en ze neemt meteen het heft in handen. Dat is mijn zus zegt het mooie meisje. Als haar wat dikkere zus in de keuken is houdt ik mijn vinger voor mijn lippen en gebaar dat ze dat van die dikke dijen niet mag doorvertellen. Bart en ik hebben dikke pret. Toch kijken we wat beteuterd als we €70 moeten afrekenen. Achteraf was dat overigens geen absurde prijs als je zag hoeveel we meekregen en hoe voortreffelijk al die verse vis en heerlijke pastapakketjes smaakten. In ieder geval hebben we een goede bodem gelegd in onze magen voor de volgende oversteek. De wind zwakte gelukkig weer wat af en we hoopten er voor morgen het beste van, maar de onrust van het weer zat ook in onze hoofden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten