woensdag 17 augustus 2016

13 augustus 2016 De Australische neven komen

Al vroeg krijgt Mary via Facebook bericht dat onze neven Alec en Ethan Westland uit Australië al in Igomenitsa zijn, na een oversteek per boot vanuit Bari in Italië. Ze pakken de bus naar Lefkas en dan naar Nidri, waar ze rond 19.00 uur zullen zijn. Wij gaan meteen aan de slag om de gastenhut leeg te maken. Ook meteen een rondje schoonmaken en tussendoor af en toe een beetje zwemmen bij het vlakbij gelegen strandje.
Als ik nog even ga pinnen zie ik de bus al door Nidri rijden en als ik terugkom staan ze bij de achterplecht. Vlak daarvoor is de loopplank, door golven van de soms erg hard voorbij varende motorjachten, weer eens gekraakt tussen de wal en het schip. De schade valt mee: lipje verbogen en een van de wieltjes afgebroken. Na het opnieuw uitvouwen van de aluminium plank begroeten we de jongens van 28 en 25 jaar. Ze hebben al heel wat van Europa gezien in de afgelopen weken en zijn aan een soort “Grand Tour” bezig. Gestart in Engeland, door naar Frankrijk, Portugal, Spanje en via Italië nu in Griekenland. Ze willen ook nog door via Kroatië en Duitsland naar Nederland. Hun vader Robert is één van de zonen van mijn broer Egbert. Ook al hebben we elkaar hooguit 1 keer gezien, voelen ze zich meteen “thuis” bij ons aan boord. Al snel laten ze weten dat ik zo op hun vader lijk. Ook wat betreft bijvoorbeeld het bewaren van spulletjes, die je ooit nog denkt te kunnen gebruiken. Deze avond gaan we naar de Chinees in Nidri en het smaakt voortreffelijk daar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten