dinsdag 10 september 2013

31 aug t/m 10 sep 2013 Terug in Spanje

31 aug t/m 10 september 2013 Zo, we zijn weer op ons bootje. Dit stukje tik ik in Santa Pola, want daar hebben we de boot achtergelaten. Ondanks de 24 uurs bewaking weet je nooit hoe het afloopt, maar hij lag er nog en we hebben intussen al een heerlijk dagje achter ons. Het begon vanmorgen vroeg in Naarden. Om 04.30 uur loopt de wekker af, want het vliegtuig vertrekt om 06.30 uur. Onchristlijke tijden, maar dat krijg je met die “goedkope” vluchten. Nick brengt ons weg met z’n nieuwe Volvo V70. Bij de douane merk ik dat ik de sleutel van mijn auto nog in m’n zak heb….niet zo slim. Gelukkig kon een behulpzame KLM stewardess hem korte tijd later alsnog aan Nick geven. We beginnen met een vertraging want de Franse verkeersleiders zijn weer eens in staking. De buurvrouw roept: “Maar we gaan toch naar Spanje?”. Er wordt behoorlijk gekankerd door een stelletje onbenullen, maar wonder boven wonder kunnen we na een uur alsnog weg. In Alicante is de bus al weg dus we nemen een taxi. Niet duur en heel snel. Om 11.00 uur zijn we bij de boot en een uurtje later liggen we al in het water. Het is “maar” een graadje of 28, maar we hebben al snel verkoeling nodig. Dit keer doen we heel Spaans ook een Siësta middagdutje. Heerlijk. Morgenvroeg weg, want het gaat later op de dag stevig waaien uit de richting waar we heen willen. Terugblik Het was heerlijk om even een korte pauze in onze lange vakantie in te kunnen lassen. Vooral het weerzien met de kinderen en kleinkinderen is hartverwarmend. Ook leuk om even mee te kunnen zingen bij de eerste repetitie van m’n onvolprezen zeemansliederenkoor De Kleine Jantjes (voor de liefhebbers zijn er nog CD’s). Ik kon ook nog even een Dordt in Stoomvergadering bijwonen en als klap op de vuurpijl hebben we nog de barbecue van de WSV De Kil kunnen meemaken. Dan is er heel wat bij te kletsen met oude en nog oudere zeilmaten. We konden nog net voor hun vakantie naar italië een dagje doorbrengen met Klaas Hiske en kleine Tobias. Wat een mooi en vrolijk mannetje is dat geworden. Hij groeit als kool. We zijn met z’n allen naar het Rijksmuseum geweest. Wat een mooi museum is dat weer geworden. Kan ik iedereen aanbevelen. De Nachtwacht blijft het topstuk, maar ik heb ook lol in een van een Engels vlaggeschip geroofd spiegelstuk dat daar is opgehangen om de Engelsen er aan te herinneren dat de Nederlanders ze tot drie keer toe in de pan hebben gehakt op zee. In die tijd was onze stadgenoot Cornelis de Witt de vlootvoogd, die de strategische beslissingen nam. Overigens weer erg genoten van het bruisende Amsterdam. Een heerlijke stad, die we als “toeristen in eigen land” erg kunnen waarderen. Matthijs en Famke zijn gaan samenwonen in de Kinkerstraat in Amsterdam, in het huis waar Klaas Arie ook heeft gewoond! Matthijs had veel hulp van z’n vrienden en ik kon helpen met het leggen van een kliklaminaatvloertje. We zijn ook nog even bij (Mary’s zus) Nelleke en Sjef in Doorn geweest, bij tante Leny in Kloetinge en mijn zus Elsa in Middelburg. Lekker rondgetoerd en vooral veel tijd bij Marleen en Nick met hun schatjes Zara en Amber doorgebracht. Op de warmste septemberdag sinds mensenheugenis hebben we een paar keer gezwommen in de haven voor het huis van Nick en Marleen. Die wonen op een soort vakantie adres. Maar goed. Je snapt: wij waren weer aan vakantie toe en zitten nu lekker in een afkoelend temperatuurtje te tikken en Wordfeuten. Nog geen foto’s, die komen later.

1. We zien dat jullie bij Alicante zijn met mooi weer! Hier in Frankrijk in de buurt van Auxerre is het weer niet zo best, daarom gaan we morgen maar weer wat zakken richting Cote. We kunnen jullie weer volgen via Marinetraffic. Goede vaart en veel plezier verder!
    Groetjes van Hans en Anja.