vrijdag 21 november 2014

21 november 2014 Bijna een maand thuis. Blog gestopt tot 5-15

Nog een heerlijk sfeerplaatje van Nidri op Lefkas. Eerder deze maand heb ik een terugblik gegeven van onze laatste dagen in Griekenland. Nu we terug zijn in Nederland ga ik stoppen met de blog. Die hebben we vooral gemaakt om het thuisfront te kunnen informeren over de reis en onze belevenissen. De blog blijkt ook een prima medium om ervaringen en waarnemingen vast te leggen voor onszelf. Om nog eens lekker op terug te kijken als we bij de open haard zitten terwijl de wind om het huis huilt en de regen tegen de ramen klettert. Stoppen was eigenlijk best lastig omdat het noteren van al die belevenissen, voor een "publiek" dat meeleeft en reageert, een beetje verslavend werkte op mij. Terwijl ik nu nog maar eens per maand een stukje schrijf ( dit is nr 124), zie ik toch nog ruim 500 pageviews in oktober. Het totaal aantal pageviews is opgelopen tot ruim 21.000! Kennelijk is het ook een beetje verslavend om met ons mee te lezen en een beetje mee te leven. Maar laten we eerlijk zijn: de spannendste onderwerpen zoals het oversteken van de Golf van Biskaje, het passeren van de Straat van Gibraltar of een door hoge deining noodzakelijke nachtelijke vaartocht met dreigende thunderstorms liggen achter ons. Ook de ziekte van Mary kunnen we gelukkig achter ons laten. Nog een beetje op krachten komen en de effecten van de hormoonpillen normaliseren en alles lijkt weer bij het oude. We zijn dankbaar dat we er op tijd bij waren. Geen blog dus van onze belevenissen in Nederland. Ook daarover valt trouwens genoeg te vertellen en dat kan ook doorspekt met een beetje humor en emotie en ondersteund door leuke foto's, maar nee. Nu we terug zijn in Nederland lijkt het ons beter dat onze trouwe lezers ons persoonlijk opzoeken en wij hen om lekker bij te praten. Intussen hebben we al bijna een maand achter de rug vol met afspraken bij de (klein)kinderen, vrienden, familie, etc. Ik heb lekker veel schilderwerk aan het huis kunnen doen in de droge dagen van eind oktober. Mary is al volop bezig om de feestdagen voor te bereiden. Het feit dat ze onze zeilmaatjes heeft uitgenodigd voor de Oudejaarsavond betekent dat ze weer "hooi op haar vork" durft te nemen en dus lekker opknapt. Ga ik weer bloggen? Ja dat denk ik wel, maar beloof niks. We houden de boot een jaar of wat in Griekenland en gaan in voor en najaar lekker daar varen. Van die tripjes zal ik mogelijk wel wat vastleggen. De tijd zal het leren. Ik zal de mj bekende lezers ergens in mei 2015 informeren als er weer berichten komen. Rest mij iedereen, mede namens Mary, te bedanken voor de overweldigende, warme en hartelijke belangstelling voor onze blog. Het was een experiment dat wij achteraf als geslaagd mogen beschouwen. Zoals gezegd zal ik proberen de tekst en foto's in boekvorm (1 exemplaar) te vatten. Voorlopig kijken we af en toe lekker even terug op wat er nu op het internet staat. Zo nu en dan zal ik nog wat toevoegingen doen. Vooral foto's in de beginfase en hier en daar een tikfout. Ook Porto zal ik nog toevoegen aan de lijst van bezochte havens. Dat is het voorlopig. Alvast een fijne jaarwisseling toegewenst! Marco Onderstaand nog maar wat plaatjes van de afgelopen periode. Een mix van mensen en plekken. De keuken is die van Hiske en Klaas Arie in Arnhem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten